Iakttagen

Jag arbetade natten till måndag så jag var tvungen att sova några timmar på förmiddagen igår. Därför blev det ingen jaktdag utan jag passade på att storstäda och tvätta istället. När jag skurade i sovrummet så kände jag mig plötsligt väldigt iakttagen. Tills sist förstod jag vad det berodde på. Lill Strumpa (ja Nils har döpt kattungen till det) hade gömt sig under en filt och höll noga koll på vad jag gjorde. Men snart ska hon förhoppningsvis få komma till ett nytt hem för vi har trots allt bestämt oss för att inte behålla henne.

Kommentarer

