Björnjakten är avlyst i Västerbotten

Igår avlystes björnjakten i Västerbotten, kvoten på 24 björnar är fylld. Nils gick omkring och muttrade hela kvällen. Själv tycker jag också det känns lite trist. Vi har mycket björn här och vi hade planerat att jaga björn i helgen. När jag fick höra att den var avslutad så började jag fundera på ett fjälltur. Men nu visade det sig att att det blir grisslakt istället.

Det är bara att gratulera alla björnskyttar och hoppas att de ökar tilldelningen till nästa år!


Jag hade hoppats att Stalo skulle få chansen att fixa en björn till mig också. Fajta hon bryr sig inte om annat än älg.

Kommentarer

