Trött piga

Det här kortet hittade jag i min kamera idag. Efter att ha förhört Nils så kom det fram att han tog det på mig i lördags, efter att vi tagit upp det mesta av potatisen som var kvar i landet. Jag var helt slut och satte mig i den gamla fåtöljen. Det var så härligt att få komma in och värmen från kaminen gjorde att jag somnade en stund. Min kamera hade jag ställt på bordet framför och Nils passade på att ta ett kort då jag somnat. 

Min farmor brukar alltid säga, då hon ser att jag knappt orkar hålla ögonen öppna: ”Men nu är pigan trött!” Detta trots att jag snart är 26 år gammal, men jag tycker ändå att det känns som så tryggt och vant när hon säger så 🙂


Iklädd i pappas gamla hellyhansen och ett par mjukisbyxor som är över tio år gamla.

Kommentarer

