Tranbär

Efter harjakten så tog jag Tilly med mig och gav mig ut i skogen igen. Denna gång var siktet inställt på en myr jag passerat under älgjakten där jag sett fullt med tranbär. Tranbärsgelé eller sylt är en delikatess tillsammans med älgkött. Tre liter lyckades jag få ihop, men tranbär är rätt tidskrävande att plocka. Pappa blev rent förvånad och sa att han inte trott att jag skulle komma hem med mer än tre deciliter. 


Tilly, som är en riktig tjockis efter alla älgben hon fått kalasa på i höst.
 

Tranbärsmyren

Kommentarer

