Det Vilda Julbordet

Jag vet att det är ett tag kvar till jul även om de varnar för snö häruppe i helgen. Men jag vill tipsa om en fin sida om Vilhelmina och Södra Lappland som jag nyss hittat. Ni som följt min blogg har nog anat hur mycket jag brinner för min hemtrakt. Det finns ingen annanstans jag skulle kunna tänka mig att leva och bo.

Tyrol är en av de största resturangerna på Gröna Lund i Stockholm och många som känner till resturangen har hört talas om Tyrols Vilda Julbord. Det Vilda Julbordet startade redan 1983 (samma år som jag är född) och varje år så avnjuter ca. 15 000 matgäster de fina maträtterna som bland annat bygger på naturliga och norrländska produkter. Vilhelmina är ”hjärtat” för det Vilda julbordet då det mesta av dess produkter kommer våra trakter. Nu har tyrol gjort en jättefin sida om det välkända julbordet och ni kan läsa mer här: Tyrols Vilda Julbord. Jag måste så klart göra er uppmärksamma på att Nästansjö (min hemby) nämns ett par gånger.

Kommentarer

