Trädskällarjakt

Igår var jag ute med Dajna. Hon tar sig mer och mer och jag tror att med lite mera tid i skogen med henne så kommer hon att bli bra. Från början var hon lite trögskälld men nu skäller hon för fullt, både älg och fågel. Det var en otroligt fin jaktdag igår.

Eftersom jag tog en hel dag med Dajna igår så lät jag henne vila idag och Bitzi fick följa med istället. Jag kom dock iväg ganska sent till skogen eftersom jag letade efter ”Lillstrumpa”. Kattungen är hopplöst försvunnen sen igår morse då hon och Tjorven var ute. Jag har inte gett upp hoppet helt ännu, men jag undrar vad som kan ha hänt henne. Det känns inte alls roligt att hon är borta och jag har letat precis överallt, ute som inne.

I morse när jag steg upp var det alldeles vitt. Det hade snöat ordentligt under natten och fågeln brukar sällan sitta bra när första snön kommit. Men när jag insåg att jag inte skulle hitta någon liten katt så tog jag Bitzi och for iväg till skogs ändå. De första bilderna är från igår och som ni ser var det betydlig mera snö i skogen i dag.


Dajna


Så här såg det ut igår


Så här idag


Riktigt praktiskt med en hölstersäck


Bitzi


Det blev en orrtupp tillsist

Kommentarer

