En fin present

I tisdags när jag låg och försökte sova efter en natt på jobbet kom Nils in till mig och sa att jag skulle få en present. Naturligtvis blev jag klarvaken och undrade vad det kunde vara för något. Nils gick ut ur rummet och kom sen tillbaka med presenten. Och bättre present hade jag inte kunnat tänka mig -det var nämligen Lillstrumpa som han kom med! Maken till magrare kattunge har jag aldrig sett och hon var så hungrig att hon nästan satte i halsen när jag gav henne mat. Nu spinner och kurrar hon så fort man tittar på henne och vill följa med överallt. Så fort hon blir ensam så piper hon. Men hon verkar överlycklig över att ha kommit hem igen.

En flicka hade hittat henne under en buske ett par hundra meter från huset bara. Tack och lov för det! Men jag begriper inte varför inte kattungen letat sig hem eller att hon inte gett sig till känna de otaliga gånger jag varit ute och sökt henne. Varför Tjorven ine har hämtat hem henne förstår jag inte heller. Men nu är Lillstrumpa i alla fall tillbaka och efter en vecka utomhus i snö och kyla trodde jag aldrig att jag skulle få se henne igen.


Lillstrumpa is back!

Kommentarer

