Längtar ut

Det är dåligt före i skogen nu, riktigt skrapigt. Det är omöjligt att smyga sig in på något och de hundar som släpptes i helgen gjorde illa tassarna ordentligt. Därför är väl skadan att vara sjuk inte alltför stor. Men nog kryper det under skinnet på mig att vara inomhus hela dagarna, även om jag blir trött och slut på av att bara lagat mat och vika tvätt. Men jag har kommit på att det är rätt bra att vara sjuk ibland. Vi har tillsist startat upp tv:n igen och nu får jag se vilket romantisktstrunt jag vill. Nils protesterar inte ens!

Jag känner mig fortfarande inte riktigt frisk men det går åt rätt håll i alla fall. Det verkar som om vi i familjen insjuknar en efter en. Fast nu längtar jag ut och hoppas på att jag hinner ut åtminstone en vända innan jag börjar jobba. Men efter arbetshelgen är jag ledig igen och då planerar jag och Nils att hitta på något tillsammans och det ser jag framemot. Det blir inte så mycket av den varan under hösten. Jagar gör vi mycket båda två men inte så mycket tillsammans som man kanske kunde tro.

För övrigt kan jag ju tala om att hargrytan blev riktigt god. Jag gjorde det enkelt för mig och skar loss köttet på ryggen och låren. Det övriga får duga till agn i mårdfällorna i vinter. Sedan skar jag upp i lämpliga grytbitar och lät köttet ligga i mjölk under natten. Det tar bort mycket av den ”skarpa” smaken.

Kommentarer

