Fjaskig sjuksyster

så kände jag mig i natt i alla fall. Vi fick in en patient med en ordentlig sårskada och jag höll just på att assistera läkaren som sydde när jag kände att jag började bli yr och kallsvettig. Först ignorerade jag det. Visst var det en otrevlig skada men jag har sett betydligt värre saker och jag har aldrig reagerat på ett liknande sätt. Men efter en liten stund kände jag att…snart svimmar jag. Jag bad undersköterskan som stod bredvid att ta över och när ambulansgrabbarna (som kommit med patienten) såg hur blek och eländig jag såg ut när jag kom ut ur akutrummet tog de hand om mig. Herregud vad pinsamt det kändes då en av dem baddade min panna medan jag låg ner och väntade på att huvudet skulle klarna. Och eftersom kollegorna är väldigt retsamma av sig så lär jag nog få höra det ett tag framöver. Jag repade mig dock snabbt och återgick till jobbet. Men innan ambulansarna åkte kunde en av den inte låta bli att undra om de kunde lämna bygget med tanke på att vissa har en tendens för syncope…och jag fick mig ett gott skratt då jag såg mig själv i spegeln eftersom jag var grönblek i ansiktet.

Min egen teori är att det beror på att jag varit sjuk nyligen och att jag sovit på tok för lite. Men fjaskig känner jag mig ändå 🙂

Kommentarer

