Jakt och stugvistelse

Igår kom jag och Nils hem efter en härlig vistelse i stugan. Ett inköpt jaktkort gjorde att vi kunde ta med oss Bitzi och jaga i området. Det var ont om fågel och vi såg mycket järv- och mårdspår. Trots att jakten gick trögt har vi haft det otrolig bra och jag längtar redan tills nästa gång vi kan fara dit. På fredagkväll försökte Nils övertyga mig om att O.P Andersson är gott och jag bevisade Nils att jag är en mästare i kinashack. Vistelsen höll dock på att sluta illa eftersom Bitzi i slutet av en jaktdag skrek till en bit ifrån oss och när vi kom dit så låg hon i snön och gnydde. Hon verkade ha ont i ett bakben och vägrade gå. Nils fick bära henne hem. Men tack och lov kryade hon på sig under natten och på morgonen var det inga problem för henne att gå då vi vände kosan hemåt


Nils och Bitzi


På väg till stugan hade vi packningen i fjällsäckarna.


 Eftersom sjön frusit så kunde vi inte ta båten den sista biten. Men det gick bra att gå efter strandkanten på isen.


Girifjäll


Stugan


Tidig morgon. Jag kan titta in i kameran också. Ibland.


Bitzi


Vackra, men karga marker.


Ett fint avslut på ett bra hundjobb


Vi hann aldrig tillbaka till stugan innan det var kolmörkt

Kommentarer

