Hektisk helg och stora taberaset i Lövliden

Eftersom vi ordnade fest i helgen, för Nils som fyller trettio, så har det varit fullt upp. Speciellt eftersom mycket tid till förberdelserna gick åt till att leta efter Fajta som var försvunnen.

Mycket praktiskt att bardisken (som jag glömde bort att ta kort på) i gillestugan är monterad och att vi har ett så stort hus. Vi räknade lite smått igår och ungefär femtio personer var det som kom och firade. Farmor tyckte att kalaset måste kallas det stora taberaset i Lövliden. Tack Lotta för all hjälp vi fick av dig. Jag tror och hoppas att alla som kom hade en trevlig kväll!

Nu inatt jobbar jag extra eftersom en kollega blivit sjuk. I veckan blir det nog en del jakt och dessutom har jag äran att få besöka min systers Lillemors skolklass för att informera om hur det är att jobba som sjuksköterska. De har redan förberett lite frågor har jag fått höra 🙂 


På lördagen dukades det för kalas i vardagsrummet.


Nils tog ett kort på mig innan festligheterna började. (jag tycker inte om att lägga ut bilder på folk som jag inte frågat först, därför får ni nöja er med en bild på mig 🙂


 En bråkdel av all mat…som vi dessutom kommer att få äta av resten av veckan.


Och en massa tårta förståss.

Kommentarer

