JAQT-träff på Öster Malma

På fredagmorgon åker jag med flyget till Arlanda och sedan bil ut till Öster Malma. Det är nämligen JAQT-träff (jägareförbundets kvinnliga nätverk) där. Det är kontaktpersoner i de olika länen som ska träffas och bland annat diskutera verksamheten. Jag har blivit inbjuden att delta tidigare men i år är det första gången jag har möjlighet att vara med. Som vanligt tvekade jag både en och två gånger. Det är ju sällan jag vistast utanför kommungränsen och resan innebär att jag missar tre (!) jaktdagar. Jag känner mig också väldigt bortkommen så fort jag vistas i okända miljöer där det är mycket folk. Jag har besökt en stad, ja två gånger hittills i år och det är fullt tillräckligt. Men när jag fick erbjudandet att vara med så kände jag ändå att det vore roligt att fara. 

Det ska bli väldigt kul att få träffa andra kvinnliga jägare och kanske få tips om vad man skulle kunna ordna för kommande aktiviteter här i Vilhelmina. Dessutom ska det bli spännande att för första gången besöka Öster Malma. Eftersom det inte går något flyg till Vilhelmina på lördag så blir det på söndag jag åker hem och då till Umeå för att åka bil 23 mil innan jag är hemma. Därför önskar jag Er en trevlig helg så länge. Idag, torsdag, är det jakt med Dajna som gäller.

 

Kommentarer

