Öster Malma och JAQT

I söndagskväll kom jag hem från Öster Malma och JAQT-träffen. Det har varit väldigt givande och intressanta dagar. Det var verkligen jättekul att få träffa andra jaktbitna tjejer och diskutera JAQT samt en hel del annat som hör jakten till. Viltvårdsföreläsningen och viltvårdsstigen var intressant och gav några tankeställare.  

Det var även kul att få se Öster Malma med egna ögon. Jag fascinerades av äppelträd, slånbär, lind, bok och ståtliga ekar. Slottet var mindre än jag trodde men låg väldigt vackert till vid Malmasjön. Dessutom fick jag se vildsvin, dovhjort och en hel massa kaniner. Jag vill rikta ett stort tack till Kristina för all hjälp och trevligt sällskap, jag hoppas att få bjuda igen på en fika någongång!


”Lagårn”


Slottet


Snyggve


Viltvårdsvandring


Hela gruppen


Slottet

Kommentarer

