Vehögge

Imorgon hoppas jag på att hinna ut en sväng. Gångna helgen blev det intet av eftersom det frös på ordentligt och var så ”skarrt” att det var helt omöjligt. Nu i veckan har jag jobbat extra två dagar på avdelningen (dag för en gångs skull) och sedan är det arbetshelg som gäller med start på torsdag.

Idag hade jag en härlig pratstund med en äldre herre. Han berättade hur mycket han saknade att kunna hugga ved.
”Mång klaga över vehöggninga, men dä ä någe ja sakna mysche. Ja bruke längt etter å hugg ven å slit lite ont ve kröppen!”
Då kunde jag inte låta bli att svara att jag har en sambo som är precis likadan. Han längtar efter att få hugga ved och brukar säga det titt som tätt.
”Men då jätt du häls te göbben din, då han e en likasinna själ!” och sen tokskrattade han så att tårarna rann.


Njae, jag längtar inte riktigt ännu…

Kommentarer

