Harjakt

Idag har jag och Svenne jagat hare. En otroligt fin dag har det varit och haren klarade sig med nöd och näppe. Nära var det, men som man säger nära skjuter ingen hare. Spela drev riktigt bra men drevet gick i besvärlig tät terräng och det var inte lätt att hitta sig ett bra pass. Vid ett tillfälle tyckte jag mig till och med höra haren i riset och jag gjorde mig beredd men då började precis telefonen tjuta. Jag som trodde att jag stängt av den eländiga prylen! För er som inte vet så är jag inte överförtjust i att bära med mobilen överallt och jag gör det sällan. Jag kan knappt skriva sms och har aldrig någonsin skickat ett mms. Jag är så dålig på att svara i telefon att mina systrar döpt mig till Sara-inte-svara.

Spela drev hela dagen och hade vi varit fler än två (tre på slutet) så hade vi nog lyckats. Tyvärr såg vi att Spela blödde ur minst en fot när hon drivit en stund men inte ville hon ge med sig för det. Flera gånger när det blivit mörkt så försökte vi locka fast henne men hon brydde sig inte ett dugg utan fortsatte jaga. Envis som synden är hon.


Det var harspår precis överallt!

Kommentarer

