Håller ni med?

Detta bildspel är tänkt att visa varför de flesta jägare inte vill ha en stor vargstam i Sverige. Kom gärna med synpunkter och åsikter. Informationen i klippet kommer till stor del från ”rovsdjurscentret -de fem stora” och olika artiklar och nyhetspubliceringar som finns att tillgå på nätet. Källhänvisningar finns. Bilderna är friskt hämtade från internet (tack M).

Jag fick ett ”hotbrev” i brevlådan igår, jag kanske ska lägga ut det på bloggen senare, och det här lär väl inte göra saken bättre. Men det bjuder jag på. Jag vill tillägga att med detta säger jag inte att jag tycker att tjuvjakten på varg är bra eller att vargen ska utrotas till annihilation.

Kommentarer

