”Hotbrevet”

Jag har fått en hel del mail, både positiva och negativa. ”Hotbrevet” fick jag i måndags och när jag läst det stoppade jag in det i kaminen. Jag vet inte riktigt om jag vill kalla det hotbrev eller ej, men det var inte vänligt i alla fall. I korta ordalag handlade det mest om vilket gräslig människa jag är och att jag borde plågas på samma satt som djuren jag skjuter, att jägare är nöjesmördare m.m. Det var inte handskrivet utan gjort i dator.

Jag kan inte påstå att jag blir rädd, ledsen eller upprörd. Men det är trist att få ett sådant brev. Som jag skrivit tidigare skulle det aldrig falla mig in att skriva och skicka något sådant till en jaktkritiker. Jag tror inte att många, om alls någon jaktmotståndare fått motta liknande brev eller mail från jägare.

Igår när jag var ute funderade jag över om det ens är värt att fortsätta blogga. Allt jag vill är ju egentligen att leva mitt liv, och jakt är en stor del av det, i lugn och ro. Visst får jag nog skylla mig själv lite då jag faktiskt ger mig in i diskussionen. Men trots det så tycker jag inte att bara därför att jag står upp för mitt intresse och min livsstil, inte borde behöva ta emot löjliga personangrepp och ”hotbrev”.  Jag tar gärna emot kritik eller åsikter, men de ska framföras på ett vettigt och konstruktivt sätt.

Kommentarer

