Trädskällarjakt

Idag var jag ute en sväng och jagade. Både Dajna och Fajta löper för fullt, därför blev det Bitzi som var min jaktkamrat för dagen. Är det någonstans jag kan hämta lugn och ro så är det i skogen. Vi fick en fin dag tillsammans och en ung tjädertupp i backen. Som vanligt gjorde Bitzi ett riktigt långsök som första sväng och då fick hon även tag i en fågel sexhundra meter bort. Bilden på fåglarna i topp var ett par orrar som jag fick syn på när jag var på väg till ståndskallet. Jag blev väldigt förvånad då det visade sig vara en tjäder som hon skällde på och som jag tillsist kunde skjuta. Jag var inställd på att det skulle vara en orre det med. Tjäderbröstet har jag tänkt att röka framöver

Kommentarer

