Julbestyr

Idag passade jag på att baka bullar och sockerkaka. Nils älskar verkligen de båda, och då är det ju dessto roligare att baka. Mitt i baket så ringde en förtvivlad far. Han har nämligen stor julångest. Så fort det blivit första advent så slår den till och varje gång jul och julklappar kommer på tal blir han vresig och vill helst att vi skippar allt vad jul heter. Han ringde och beklagade sig och försökte ta reda på vad jag önskar i julklapp. Problemet är bara det att jag själv inte har en aning om vad jag önskar i julklapp. Jag behöver ju ingenting och jag sa att han inte behövde köpa något. Min julklapp har jag redan fått i och med det att diskmaskinen nu är installerad sedan ett par dagar tillbaka (och efter sju års handdiskande -hallelulja!). Pappa förklarade då i milda ordalag att: ”hur tusan ska jag kunna köpa dig en julklapp då du inte ens själv vet vad du vill ha?!” och jag kunde bara mumla något bifallande. Stackars pappa.

Kommentarer

