Toppjakt

Det är lite jakt just nu, men det kommer. Jag jobbar och det är diverse olika bestyr hit och dit och jag försöker att minimera min tid framför datorn eftersom det finns så mycket annat kul att göra. Därför lägger jag ut några bilder från toppjaktsdagar så länge. Även om jag hellre skjuter en tjäder för en skällande hund så är toppjakten en riktigt höjdare så här års. 

Första året som jag och Nils var tillsammans var vi ute och jagade toppfågel. Det var tjugofem bitande minusgrader men en otroligt fin januaridag. När vi skidat ungefär halva dagen så ville Nils ta ett kort av mig. Jag tycker inte att det är allt för kul att bli fotograferad men jag ställde upp eftersom han bad så fint. Han tyckte jag var söt i mina vita kläder sa han. Men när kortet väl blev framkallat så fick jag se varför han envisats med ta ett kort på mig. Jag hade nämligen otroligt mycket rimfrost i ansiktet. Ögonbrynen och ögonfransarna var alldeles vita och jag hade en präktig vit mustasch. Jag tycks minnas att jag var ganska lik en valross. Jag önskar att jag kunde bjuda på det kortet här, men det togs med inte med en digitalkamera och jag vet faktiskt inte vart kortet finns. Det var ju så länge sedan nu.

Kommentarer

