Löshundsjakt i norr

Igår såg jag denna film för första gången. Det borde vara varningstexter på en film som denna, åtminstone för löshundsjägare. För nu önskar jag mest av allt att jag fick vara i skogen en fin höstdag och höra ett fullfjädrat ståndskall. Filmen är faktiskt en av de bästa jaktfilmer jag sett. Den visar samhörigheten mellan jägare och hund på ett jordnära och verklighetstroget sätt. Astok är en otroligt duktig hund inget tvivel om den saken, men mest imponerad blir jag nog av hundens husse, Lars Öderyd.

I filmen får man följa med på många spännande jakter och precis som i det riktiga jägarlivet går det inte alltid som planerat.

Har ni sett den?

Kommentarer

