Haiti

Jag har liksom de flesta andra följt händelseförloppet i Haiti. Det är fruktansvärt. Så många som 200 000 människor kan ha dött. Ett land i ruiner och en befolkning i stor nöd. Det är svårt att föreställa sig det lidande som människorna där får uppleva. När jag läser vad som har hänt och händer där så väcks inte bara mitt medlidande utan även tacksamhet över att vi själva har det så bra. Därför är det självklart att jag delar med mig av det jag kan för att hjälpa. Mitt sköterskehjärta vill bara åka dit och göra något istället för att sitta här. Det var ju från början min dröm att göra just sådana saker. Än så länge kan jag inte. Men de som åkt/åker dit har mitt fulla stöd och beundran. En katastrof av så stor omfattning innebär en prövning av omvärldens välvilja och förmåga att hantera stora katastrofer. Haitis folk behöver hjälp -NU.

Röda Korset: För att skänka 50 kronor – sms:a ”AKUT NU” till 72 900.
Skänk valfritt belopp till plusgiro 900 800-4. Skriv ”Haiti” på inbetalningstalongen.
Du kan också gå in på Röda korsets hemsida, www.redcross.se och skänka pengar.

Kommentarer

