Tack!

Tack för alla tips och förslag! Nu har jag lite fler ideèr om vad jag kan skriva om!  Recept är något som jag absolut ska ta tag i och visst ska jag skriva mer om hundarna 🙂

Till er som undrade om min utbildning, framtidsplaner med mera. Jag gick gymnasiet på Malgomajskolan i Vilhelmina. Gick en egen komponerad linje som i det närmaste kan liknas med humanist. Läste bland annat ryska och latin. Har alltid tyckt att skolan är rolig så jag läste även några fler ämnen än vad kursplanen innehöll. Efter studenten så började jag jobba på hemtjänsten och jobbade där i drygt åtta månader innan jag påbörjade mina sköterskestudier. Till sjuksköterska läste jag via en distansutbilning mot Luleå Tekniska Universitet. Anledningen till att jag valde distans var dels att jag kände att jag omöjligt skulle kunna stå ut med att bo i en stad och när jag pluggade hände det ofta att var ute i skog och mark på dagen och studerade på kvällen. Passade mig perfekt, även om jag idag ångrar lite att jag aldrig provade på ”studentlivet”. 

Har nu jobbat tre år som sjuksköterska och jag funderar väl lite hit och dit hur jag ska gå vidare. Jag tycker inte om att känna att jag på något sätt har stagnerat, jag vill utvecklas. Läkarplanerna har jag lagt åt sidan ett tag eftersom det inte gick att studera fysik här i Vilhelmina denna termin och jag kände mig osäker på om det verkligen var det jag ville göra. För det är ju som sagt i skogen jag trivs allra bäst. Trots att det ibland svider till lite då en av mina gamla lärare tycker att jag slösar bort min ”talang” genom att inte studera mer, så brukar jag tänka ett det inte är fel att faktiskt bo kvar och nöja sig med det lite enklare livet. Huvudsaken är ju att man trivs och mår bra. Men livet handlar ju mycket om att göra val…och jag har ibland beslutångest 🙂


Vel-fian själv.

Kommentarer

