Fina dagar

Det har varit fina dagar här uppe. Det är så härligt att känna att solen faktiskt värmer i ansiktet när man är ute. Igår roade jag mig med att köra in ved och sedan tog jag skotern och finskspetsarna så att de fick springa av sig lite. Sen var det träning och jobb som väntade.


Vedinkörning. Eftersom Nils har förbjudit mig att ta traktorn när jag kör in ved (han verkar tro att jag ska lyckas massakera vedboden eller något) så blir det till att ta skotern och kälken istället. Det blir några vändor.


Denna evinnerliga ved…det är nog helt sant att man hinner ta i varje vedklabb minst sex gånger under all hantering. Men på något sätt är det lite rogivande att hålla på med den också.


Dajna och Bitzi älskar verkligen att åka skoter. Så fort de kommer lösa så hoppar de upp på maskinen och vill åka.


När jag kommit en bit in i skogen så släpper jag dem lösa så de får springa efter skotern

Kommentarer

