När jag vaknar..

Så möts jag för det mesta av just denna blick. Jag har ju nu nämnt vad som kan möta mig när jag ska gå och lägga mig och detta är vad jag oftast möter när jag slår upp ögonen på morgonen (eller på dagen om jag jobbar natt). Lillstrumpa sover alltid brevid mig och det slår aldrig fel. Hon ligger alltid och tittar på mig när jag vaknar. Hon sitter eller ligger med sin nos och jätteögon bara några centimeter från mitt anskikte och iakttar mig. Ibland ser hon så rolig ut att jag inte kan låta bli att börja skratta för mig själv och när jag gör det så börjar hon kurra. Med ett sådant uppvaknande kan jag bli inte annat än att på gott humör. Men annars ställer denna lilla katt till med en hel massa bekymmer i huset. Hon hittar på otyg jämnt och ständigt!

Kommentarer

