Skidtur med vovvarna

Jag åker ju skidor med hundarna så gott som varje dag, om det inte är -36 grader förstås. För ett par veckor sedan när en person, som känner mig väl, märkte att jag var tankfull och ovanligt tyst så sa han åt mig: ”Spänn på dig skidorna och åk ut, så känn du att livet är lätt att leva!” -Och han har helt rätt, nu när det inte är så mycket jakt så är skidorna det bästa sättet att vara ute på och jag känner mig alltid så lycklig och lugn i sinnet när jag åker. Genom skidåkningen så får hundarna röra på sig och jag får komma ut i friska luften. Första milen så drar de bra men när jag vänder hemåt så brukar linorna vara rätt slaka så då är det jag som får jobba.

Men jag räknar inte skidåkningen med hundarna till så mycket träning för egen del, då tar jag istället mina andra skidor och åker klassiskt. För jag är urusel på att valla och oftast slutar det med att jag har halvdåligt fäste och lika halvdåligt glid. Men ju sämre skidor dessto svettigare blir jag men det är ju det som är poängen 🙂 Fast visst är det härligare att åka ut i skogen med vovvarna.

Idag är det väldigt vackert ute men lite blåsigt och jag har precis gjort bort alla bestyr här hemma. Så nu ska jag byta om och sedan ut med skidor och hundar 🙂

Kommentarer

