Diverse smått

Idag har det verkligen stormat ute! Nästan alla talgbollar jag hängde upp igår hade blåst ner så jag fick hänga upp dem igen. Jag grejade på med diverse sysslor inomhus efter en kort morgonpromenad (när man bor i ett hus så finns det alltid något att göra och självklart är det en hel del jobb med valparna just nu). Men bland annat bakade jag bröd igen. Nils tycker alltid att det är fantastiskt roligt att finna mig med uppsatt hår och mjöligt förkläde när han kommer hem från jobbet. Det var bland annat då vi pratade om kvinnodagen och synen på kvinnor i ren allmänhet. Och när han retsamt sa att jag gjorde mig bäst i soffan med stickningen eller framför spisen så var det nära att han fick en bulle i ansiktet. Men sen kom han på att det finns många fördelar med att ha en tjej som jagar och då fick han äta upp bullen istället 🙂


Brödet jag bakade idag

Kommentarer

