Predator Vulpes Windbreaker

Swedish Chasseur som Jonas Lännbjaer och Rasmus Boström grundade år 2008 har gett oss jägare en rad spännande och välgjorda jaktfilmer. De har nu lanserat ett eget klädmärke som heter Predator. Märket är speciellt utvecklat för jägare och andra friluftsmänniskor. Jag har fått äran att prova vissa av dessa plagg och hittintills är jag väldigt nöjd. Det första plagget jag tänkte skriva om är Predator Vulpes Windbreaker.

Jackan är gjord av vind och vattentätt tyg som har bra andningsförmåga. Det är ett garanterat prasselfritt tyg vilket jag uppskattar väldigt mycket. Finns det något värre än ett klädesplagg som röjer minsta steg eller rörelse man gör i skogen? Jag upplever inte jackan för varm eller för kall oavsett om det är några minus- eller plusgrader när jag jagar med löshund. Den är kanske inte ett första handsval då jag står på pass vintertid, men vid rörliga jaktformer passar den utmärkt.
   Jag uppskattar de vertikala bröstfickorna eftersom det numera är ett måste att kunna ha pejlen nära till hands. Totalt har jackan 8 fickor. Det finns ventilationsdragskedja under armarna och dragsnodd i nederkanten. Jag gillar också den höga lite styva kragen som hindrar att snö och vind kommer åt i hals och nacke. Det enda jag saknar är dragkedjor på de stora innerfickorna och jag hade gärna haft en inbakad luva i kragen. När det regnar kraftigt är det aldrig fel med en luva. Men detta är jacka som jag trivs bra med och jag är väldigt nöjd med den. Jag ska också tillägga att Predator lämnar 5 års garanti på sina kläder.

Material:
Yttertyg 50% Ull och 50% Acryl. Tyget är 100% vattentätt (dock inga tejpade sömmar). Innertyg 100% Polyester fleece. 100% vindtätt med god andningsförmåga 3000g/H2O/m2/24 hours. Vikt 395 gr./m2

Läs mer och Swedish Chasseur och Predator här. Läs mer om Predator Vulpes Windbreaker här.

Kommentarer

