Liten tur på fjället

Jag hade hoppats på att kunna åka en längre tur och övernatta i fjället, men dels har vi valparna hemma som måste skötas om och sedan såg jag att vädret skulle bli sämre. Men jag passade ändå på att ta skejtskidorna och Stalo och åka en sväng efter Marsfjällsleden. Enligt gps:en åkte jag en sträcka på 36km. Det var riktigt bra före och Stalo låg på bra i selen. Jag var lite orolig att han skulle få ont tassarna men snön på leden var förvånansvärt mjuk så det var inga problem. Lite trist var det att vända om men det var otroligt härligt att få komma upp på fjället och jag ser fram emot nästa gång, för nu blir det bara bättre och bättre.


Strålande sol och knappt ett moln


Inte en enda ripa såg jag. Däremot såg jag lite spår efter ripa ner mot Fatmomakke och där fick jag även se riktigt stora järvspår.


Det var lätt uppförslutning hela tiden, men dessto skönare utförsåkning då jag vände hemåt igen


Stalo passade på att svalka sig i snön när jag stannade till


När han märkte att jag hade kameran framme undrade han om det inte kunde vara lite godis måhända


Sämre dagar har jag haft och till på köpet fick jag massor med fräknar 🙂

Kommentarer

