En dag i bagarstugan

Helgen som gått har jag hunnit med lite av varje, som alltid! Men jag har haft en väldigt trevlig helg. Idag var det tunnbrödsbak som gällde. Jag klev upp klockan sex i morse för att göra stöpan. Speciellt kul tycker jag att det är att smula sönder jäst. Jäst har så härlig konsistens och det är inte alla dagar jag får smula sönder 8 paket på en och samma gång 🙂

När vi hade brödet klart så avslutade vi med att grädda egenhändigt gjorda pizzor och vi hade pizzakalas hemma hos farmor. Jag är mätt ännu…men nu har jag tunnbröd så att påsken är räddad och mer därtill! Tack till mina bagarkompisar Johanna och Svenne (som dock inte ville ställa upp på bild) för en trevlig dag i bagarstugan!

 
Här ska naggas, som gräddare blev det riktigt varmt tillslut.


När jag lägger på mer ved och blåser bort sot sen, så är det nästan så att håret på underamarna bränns bort!


Det är roligt att baka och himla gott med tunnbröd sen

Kommentarer

