Fatmomakke

För er som undrade var jag startade min lilla tur på fjället så är svaret Fatmomakke. Jag startade där, åkte en bit på Kultsjön och sedan tog jag leden upp i Marsjfällsreservatet mot Kittelfjäll.


Marsfjällen i fjärran och vattnet som ni ser är Ransarån som rinner ut i Kultsjön


Fatmomakke, en av Vilhelminas främsta sevärdheter. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om denna historiska plats, men jag nöjer mig med att länka vidare till Fatmomakkes hemsida där den som vill kan läsa mer.

Kommentarer

