Liten fisketur med Dajna

Jag har varit ledig nu ett tag och jag passar på att vara ute hela dagarna då det varit så vackert väder! Bland annat tog tog jag skotern och åkte på en liten fisketur med Dajna som sällskap. Det var verkligen härligt att ligga på renskinnet som jag lagt över skotern och vänta på att det skulle nappa. Men Dajna tyckte att jag var riktigt tråkig som bara ville vara stilla. Lite fisk fick jag trots allt, perfekt att vända hemåt sen och tillaga fisken så att Nils fick en god middag när han kom från jobbet.


”Kom igen, varför sitter du bara där?”


Tillslut gav Dajna upp sina försök att busa upp stämningen och la sig ner.


Middagen är räddad!


Just denna gång valde jag att tillaga fisken i ugnen. Jag bredde ut ugnsfolie som jag la fisken på och sedan på med flingsalt och citronpeppar, lite gräslök, en skvätt grädde, skivad lök och coctailtomater. Vek ihop folien över och in i ugnen. Mandelpotatis, gräddfilssås och sallad till. Enkelt och gott. Det är något speciellt med dagsfångad fisk och när den får tillagas i folie blir den extra saftig och god.

Kommentarer

