50 års firande, snöskottning och trevligt umgänge

Ja, i stort sett så har helgen sett ut. Igår fick min älskade mamma en bindel framför ögonen, blev placerad på skotern och kidnappades av pappa. Efter en lång stunds väntan (så lång att vi trodde att de kört fast) fick hela tjocka släkten, nästan hela i alla fall, överrasska henne med allsång och tårtkalas på bygdegården i Nästansjö. Vi hade så trevligt allihopa och det var verkligen jättekul att så många kunde komma. Stort tack till Moa-Lill som bakat så fina tårtor!

Mina systrar, deras karlar och jag hade för övrigt väldigt roligt när vi förberedde kalaset. Vi hittade nämligen ett par trasiga lösbröst i plast, en afroperuk och ett par gigantiska låtsasgitarrer i trä. Vi drog igång stereon på full volym och jag och Lotta hade ett eget fantastiskt uppträdande på scenen som fick åtminstone vi systrar att gråta av skratt. Det finns bildbesvis på detta…men tro mig det är inget som ni vill se 🙂

Idag ägnade jag morgonen åt att skotta snö. Det är min uppgift att skotta framför bron och runt hundgårdarna där det är svårt för Nils att komma åt med traktorn. Hoppas att det inte kommer så mycket mer snö nu, för nu väntar jag på varma soliga dagar och vill helst låta snöskyffeln vila till nästa vinter!

Kommentarer

