Lite bilder från påsken

Jag har haft en underbar påskhelg. I början var väl vädret lite si och så men sen blev det kanonfint. Jag och Nils var hemma hela helgen eftersom vi har valparna som ska skötas om. Vi har umgåtts mycket med hans familj och släktingar och det har varit väldigt trevligt. Vi har ätit en massa god mat, roat oss i vår bar nere i källaren, bastat, fiskat, pratat och skrattat. I lördags badade jag även i badtunna på Kolgårdens Camping (som Nils farbror Robban och hans fru Carina äger) och tog mig då ett dopp i isvaken. Det var fullt med isbitar på ytan så när jag kom upp igen fick jag håret fullt med is men härligt var det! I söndags tog jag skidorna och Stalo och åkte hem till Nästansjö och hälsade på farmor, det är väl ungefär två mil. Där hade nyss resten av min familj anlänt från stugan. De berättade att de hade fått fyrahundra aborrar på en och samma dag. Då blev jag nog lite avis att jag varit bunden här hemma… 🙂

Hoppas att Ni också haft det bra!


Morgonpromenad efter ”min väg”


Vi var ute hela dagen och bland annat så gjorde vi Kolbullar


Jag och Vilda. Det var omöjligt att få till ett kort eftersom hon ivrigt ville slicka mig i ansiktet hela tiden.


Fina fiskar. Men ingen är min dock, jag fick en bamse på kroken men linan gick av. Typiskt, men spöet var faktiskt Nils och inte mitt.


Dajna och norrbottenspetsen Mossa var också med. Vilda blev helt slut av allt busande tillsist.


Det är nog endast jag som kan få för mig att ta kort på näver. Men jag tyckte att färgerna var fina.


En annan glimt av hur det ser ut efter ”Saras vägen”


På väg till Nästansjö. Detta var det enda kortet jag tog eftersom jag sen bara ville njuta av att åka skidor. När jag passerar denna skylt har jag åkt ett par kilometer dessförinnan.

Kommentarer

