Helg i stugan

Helgen har varit fantastiskt härlig. Det är alltid roligt att komma upp till stugan. Vädret visade sig inte riktigt från sin bästa sida men vi har haft det väldigt bra ändå. I lördags så stannade vi tjejer kvar och fiskade medan karlarna åkte på en rekognoseringsrunda  med skotrarna. Vi drog upp rätt skapligt med fisk. Jag fick ett jättenapp och tänkte att nu får jag en riktigt fin öring! Men det visade sig vara en id som nappat på kroken och den var så tjock att trots att kroken släppte nästan precis när jag fått upp den på isen så satt fisken fast i hålet. Jag dök snabbt ner med handen och fick in ett lillfinger under gälen, sedan drog jag upp den. Gubbarna blev lite häpna när de kom tillbaka och fick se högen med fisk vi dragit upp.

Vi har som sagt ätit gott, pratat och skrattat, åkt skidor, kört skoter, fiskat och lilla Vilda har verkligen fått vara med på äventyr. Tack till våra vänner som följde med och förgyllde stugvistelsen!


Stugan


Girifjäll. Blåsig fredagkväll.


Men ska det fiskas så ska det.


Lördagen bjöd på grått väder.


Vi tjejer åkte skidor medan karlarna körde skoter. När vi kom fram fick vi värma oss vid en riktigt tjärvedseld.


När vi fikat så drog karlarna iväg på skotrarna. Jag och Johanna stannade kvar och fiskade. Vilda tyckte fiskarna var väldigt roliga.


Vi drog upp en hel del. Självklart använde vi bara min morfar Roffe fiskares blänken.


Och högen växte. 72st fick vi, vi tangerade inte rekordet men vi var ju bara två stycken fiskare.


I morse var det solsken och vindstilla, men sen mulnade det. Jag passade på att gå en liten promenad med Vilda. Det bar överallt i skogen.

Kommentarer

