Vardagsprat

Denna vecka har inte innehållit särskilt mycket. Igår var det väldigt grått ute och nu på morgonen är vädret inte bättre. Jag roar mig som alltid med lite av varje. Bland annat har varit hos min vän och kollega som också är frisör och som hjälpte mig med burret, jag målat en del, fixat sättpotatis från farmor och Svenne, firat en egen valborgsmässoafton med Nils (jag jobbar i helgen och Nils har jour så vi tog ut den i förskott) och igår passade jag på att baka muffins.  Jag tycker att det är roligt att baka, men eftersom vi nu undviker alltför mycket kolhydrater så har det blivit färre mellan gångerna på sistone. Mycket träning blir det också när vädret är sämre. Vilda har jag hos mig i princip hela tiden och hon lyser verkligen upp vardagen. Tjorven har kanske synts till nere i byn och jag hoppas verkligen att det är hon. För nu har hon varit borta väldigt länge och jag hade ett tag givit upp hoppet om min katt.

Jag har även hamnat i en av mina läsperioder. Jag har alltid en bok eller två på nattduksbordet men då och då så läser jag mer och intensivare än vad jag brukar. Hittills i veckan har jag betat av tre romaner och har precis börjat på min fjärde. Jag kan stå med en bok i handen medan jag lagar mat och helst hade jag nog haft den med under själva middagen också men det har Nils förbjudit. Tidigare kunde till och med en bok få följa med i badkaret men efter ett missöde och en genomblöt bok på tork på elementet undviker jag det. Jag älskar verkligen böcker!


Blåbär- och tranbärsmuffins. Jag älskar kaksmet och bulldeg, jag kan nog äta hur mycket som helst av den varan. Om farmor bakar och hon vet att jag kommer att hälsa på så brukar hon spara deg till mig.

l
Jag tycker att de blev lite tråkiga. Nästa gång ska jag ta mer bär och fylla formarna mer.


Vilda tycker att det är måttligt intressant då matte bakar.


Dessto roligare att busa med brorsan Vikíng som hälsade på under kvällen

Eller att gå på promenad i det trista vädret

Kommentarer

