Kvällspromenad med Vilda och Pilka

Ikväll var vi bjudna på grillmiddag hemma hos mamma och pappa. Speciellt kul var det att även min syster Lillemor och Jörgen var med. Det är inte så ofta mellan gångerna. Och det är tur att farmor står upp för mig när de andra retas. När Nils skojade med mig så sa hon att han skulle akta sig för att bli tårtad. Det var minsann ett nytt ord som uppkommit efter dessa tårtattacker på politiker som var på tapeten ett tag. Jag tycker farmor är så rolig som har koll på sånt. När de andra gästerna åkt och det bara var jag och Nils kvar passade jag på att ta en promenad med Vilda och Pilka (fråga mig inte hur pappa kom på detta hundnamn). Pilka är nästan exakt en månad äldre än vad Vilda är. Ett tag var Pilka nästan helt gräddvit men nu när valpullen lossat så har hon fått riktiga jämthundsfärger. Valparna busade så Vilda var helt slut resten av kvällen.

 
Klövkampens Pilka SE16136/2010 som pappa behållit efter Goda och Zacko.


Helt omöjligt att få till några vettiga kort


Pilka till attack!


Matte. Det känns fånigt att lägga ut bilder på sig själv, men struntsamma jag bjuder på det.


Pilka och Vilda

Kommentarer

