Dagens bekymmer

Tjorven har kommit tillbaka efter över en månads frånvaro men har lika fort givit sig iväg igen. Hon håller till nere i själva byn under en bod och nu ska jag dit för att se om jag får tag i henne. Tjorven var överlycklig när Nils hämtade hem henne i helgen, men så fort hon ätit så ville hon ut. Jag undersökte henne och hon hade inga ”tissen” så det var i alla fall inte några kattungar som gjorde att hon bums ville iväg. Men tovigare katt har jag aldrig sett eller kännt…när jag och saxen är färdiga med henne lär det inte vara mycket kvar av hennes päls. Om jag nu får fatt i henne förstås. Om hon fortsätter att rymma vet jag inte riktigt vad jag ska göra med henne, eller jo det vet jag, men det känns inte alls kul.


Vem ska hjälpa mig att ansa rönnarna på gårn’ om Tjorven försvinner…nej, hon får helt enkelt lov att hålla sig hemma.

Kommentarer

