Primus Meal Set

Primus Meal Set

Ett Primus Meal Set har jag haft mycket nytta av de gånger jag vistas på fjällen eller sitter på pass under jakten.  Framförallt på sommaren inte vill bära med sig tyngre än nödvändigt på fjället och då är sådana här kit helt perfekta. Det är lätt att hålla ordning och man har med sig allt. Detta set innehåller 8 delar och som har totalt 15 funktioner. Två djupa tallrikar, kryddburk med tre fack, liten behållare för t.ex. diskmedel eller olja, tätslutande förvaringsburk, kåsa, vikbar spork samt en kombinerad skärbräda, durkslag, rivjärn och kniv. Rivjärnet har jag aldrig behövt använda men det är väldigt praktiskt med en skärbräda och kryddburken är jättebra att ha med sig. När man går en längre tur så är det mest pulvermat som gäller, men fångar man en fisk är det kanon att ha lite smarriga kryddor med sig.

Finns i tre färger: Röd, svart och grön. Jag rekommenderar det röda. Jag kan inte förstå varför man ska ha en grön eller svart kopp. Ställer man ifrån sig den får man lika fort leta efter den på backen, men med lite färg som sticker ut slipper man det. 189kr kostar Primus Meal Set på Jakto.se, en bra investering inför sommaren om man inte redan har ett vill säga.

Kommentarer

