Våren är sen

Här hemma händer det inte så mycket. Jag önskar att jag hade kunnat ta mig ut på bäverjakt, men det är alldeles för mycket snö så ännu tar jag mig inte till bäcken där de brukar hålla till. Det är mycket snö här uppe som fortfarande ligger kvar. Jag längtar tills det blir barmark i skogen så att jag kan börja träna spår med Vilda. Hon växer fort nu och är med mig nästan överallt.

Vistelsen i Umeå var intensiv men trevlig. Det är så roligt att hälsa på systrarna och ni är verkligen snälla som ställer upp och guidar i stan. Jag köpte en ny cykel som jag än så länge är riktigt nöjd med. Det är en s.k hybridcykel som jag kan använda både för träning och till vardags. Jag hittade även en fin sommarklänning, så nu nästan längtar jag tills det blir dans så att jag kan ha den på mig. Dessutom var jag på ”After Work” för första gången i mitt liv och jag kom faktiskt i underfund med att det kan vara ganska mysigt i en stad men jag skulle nog bli sjuk av ett bo i en.

Jag kom hem på lördagkväll och under söndagen så jobbade jag och Nils hemma på gårn. Jag krattade hundgårdarna och Nils högg ved i skogen. När det var lunchdags besökte jag honom med lite fika och det var härligt att sitta ute i solskenet. På kvällen provade jag cykeln och hann med en liten sväng på tre mil. Det var riktigt kul! I veckan jobbar jag så då hinner jag inte med så mycket annat än att träna, sova och diverse vardagssysslor.


Den 3/5 ifjol blommade min tibastbuske. Men nu i år har den inte ens slagit ut ännu.

Kommentarer

