”Vårbilder”

Tänkte bjuda på några bilder från idag. Då farmor, pappa, Lotta och jag var på ”sightseeing”. Jag och Lotta hade egentligen tänkt hjälpa farmor att rensa upp jordgubbslandet men det var så blött och halva landet var täckt av snö så farmor förbjöd oss att göra det. Därför blev det en tur med bilen istället. Men innan bilturen hade jag och farmor tagit reda på pärlhyacint och akleja som jag ska plantera här hemma på gården. Farmor tyckte att hon hade alldeles för mycket i sin rabatt och jag blir lika glad som alltid över något nytt att sätta ner i jorden. Sen hjälpte Svenne oss att ta reda på några skott av svartvinbärsbuskar som jag också fick och ska plantera. Jag gillar ju blommor och sånt. Det är alltid lika spännande att se hur saker man planterat växer upp och tar sig 🙂 Efter vår ”sightseeing” sköt vi lerduvor i regnet. Det gick väl ganska bra, men lite ringrostig är man alltid.

Här är alla fall några bilder från bilturen. Som ni ser så är det är det rätt mycket snö kvar här uppe. 


Krokbäcken har i alla fall rivit


Vi såg en del tjäder på vägkanterna, totalt 8 hönor och 1 tupp.


En dalripa som tryckte såg vi också.


Ja, visst ser man att det är den 14 maj idag 🙂


Jag cyklade ju till farmor tur & retur blir det lite mer än fyra mil. Det gick bra, men precis när jag kom hem började det ösregna och hagla samtidigt.


I samma veva hade jag precis tagit ut Vilda för att hon skulle få följa med in. Så här blöt blev hon den korta biten från hundgården till dörren och jag var minst sagt lika blöt 🙂

Kommentarer

