Uppdatering och Ringträning

Nu har våren äntligen kommit på allvar hit upp. Den senaste tidens värme tillsammans med en hel del regn har skapat stora flöden i bäckar och åar. För första gången i mannaminne har Krokbäcken svämmat över och skurit av vägen. Får se om jag kan ordna några bilder på det, och näset ute på Nästansjön är nästan helt översvämmat. Själv har jag bland annat roat mig med att kratta, plantera och rensa här hemma på gården. Jag tycker att det är så roligt! Nu i helgen jobbar jag och det känns lite trist för jag missar en hel del kul som händer, men efter arbetshelgen så är jag ledig en hel vecka så jag ska inte klaga 🙂

Nu på söndag är vi ett gäng som ska köra igång med ringträning. Vi kommer att hålla till här uppe på backen hos oss i Lövliden på söndagkvällarna. Experthjälp har av vi av en kvinna som är väldigt duktig på att ställa ut hundar. Om det finns någon som läser det här och som vill vara med är det bara att kontakta mig, antingen via mail eller telefon. Det kostar ingenting att vara med.


Ängesbäcken ifjol, undrar just hur den ser ut i år…

Kommentarer

