Tjorven is home again

I måndags när jag precis skulle cykla in på jobbet så släppte jag in en svart katt genom dörren. Jag tog för givet att det var Lillstrumpa men sen såg jag att det var Tjorven! Tovig och mager men väldigt glad. Hon var så hungrig att jag fick fylla på med kattmat inte mindre än tre gånger innan hon var nöjd. Hon har varit hem två gånger tidigare, senast var för över en månad sedan, och hon har huserat nere i byn på olika ställen. Jag var orolig över att hon kanske hade småttingar någonstans men hon har inga ”tissen” tack och lov. Fast hon kan mycket väl vara dräktigt eftersom jag inte kunnat ge henne p-piller i någon ordning när hon varit borta. Nu har Tjorven dock hållit sig hemma hela veckan och är mig lika följsam som tidigare, jag hoppas hon fortsätter att vara det. Men oj vad glad jag blev över att se min kära katt igen!

Kommentarer

