Trevlig helg på er!

Nu i helgen blir det fortsatt jobb med veden. Egentligen är det lite fusk att jag är förste stappare och Nils sköter vedmaskinen (vi har en sån man häktar fast bakom traktorn) eftersom det sistnämnda är mycket roligare och han riskerar inte att få vedklabbar, som kommer farandes på transportbandet, i huvudet. Men han säger att han är så rädd att jag ska lyckas kapa av mig handen eller något. Fast jag tror det är ett svepskäl 🙂

Jag har även börjat måla ett par furumöbler som vi har i köket så jag ska hinna färdigt det. Vitt ska det bli! Och vi måste ta itu med några andra saker på gårn’ också. Vi funderar  dock på att hitta på något roligt tillsammans på lördagkväll. Får se om vi hinner och om vädret är med oss, för det blir till skogs i sådana fall. Dessutom ser jag ju framemot ringträningen på söndag, det är kul att det är så många som är med! Det är en rätt hektiskt tid nu, men när det finns mycket att göra då trivs jag som allra bäst. Sitta still framför tv:n är inte riktigt min grej.


Önskar er en riktigt trevlig helg!

Kommentarer

