Sommarsemester

Nu börjar det likna sommar här uppe och myggen härjar för fullt på kvällarna. Men mina första bett var det länge sen jag fick. Nu är jag ledig ett tag och jag har mycket som jag vill göra. Vi har tre semesterperioder på jobbet och jag hade oturen att få juni. Annars är jag ju hellre ledig i slutet av juli början av augusti då jag kan plocka bär, men jag är ledig rätt mycket mellan arbetspassen så det ska jag hinna med ändå. Jag har det ju så bra att jag är ledig sju dagar på raken mellan varje period jag jobbar. Det är riktigt lyxigt och den stora fördelen med att jobba natt. Dessutom är ju större delen av semestern sparad till hösten. Först och främst ska vi nu jobba på huset. Men allra mest längtar jag till fjälls och till stugan förståss.


Som ni er på bilderna är vattnet i fjällbäckarna så klart att man ofta ser fiskar som står och lurar under ytan.

Kommentarer

