Helgen som varit

Regn, regn och åter regn. Igår var jag och Trappern, plus ett dussin andra från olika orter i länet, i Lycksele på utbildning. Kort och gott kan jag väl säga att det var en utbildning gällande praktisk jägarskola (inriktat på skytte) för cirkelledare. Det var länsskytteinstruktörer där som gav tips och råd på hur man ska lära och instruera jägarskoleelever angående vapensäkerhet och vapenetik, kul-och hagelskytte samt avståndsbedömning. Det var väldigt bra och intressant. Kul var också att Trappern fyndade såpbubblor på Jysk och jag hittade fina glasflaskor på Dollarstore som jag kan använda när jag kokat saft.

Tidigare ikväll var det ringträning och annars har det inte hänt så mycket idag. I veckan ska vi jobba på huset och sedan är det ju midsommar. Tiden bara rusar iväg! Ps. Jag har inte träffat grannflickorna ännu, men så snart jag gör det ska de få utse vinnaren i namntävlingen. Så fortsätt komma med förslag så länge!

Kommentarer

