Man kan hitta mycket i håret

Ja, jag brukar ha barr, mygg, kvistar, löv och en massa annat i håret nu och då. Mitt hår är ett trasselhår som allt möjligt fastnar i. Men i torsdags var det en speciell sak som fastnade när jag var ute på tomten och pysslade. Det enda Vilda jagar för tillfället är fjärilar (som hon dessvärre äter upp) och katterna. Men just i torsdags hörde jag hur hon kom gallopperande och framför henne surrade en stor insekt av något slag. Jag hann precis få syn på insekten innan den flög rätt in i håret på mig. Efter lite trasslande fick jag ut den och la den på ett blad, på bilden ser ni vad det var.
 

Det var den här krabaten. En gräsgrön guldbagge (Cetonia aurata) som den heter.

Kommentarer

