Fjälltur med Nils

Tack vare god hjälp från nära och kära lyckades taket hamna på plats. För att fira det men även för att få lite semesterkänsla har vi nu tillbringat några dagar till fjälls. Vi kom hem för inte så länge sen och nu när tältet och sovsäckarna är upphängda och ryggsäckarna tömda och rensade så tänkte jag ladda upp lite bilder från vår tur. Största delen gick vi faktiskt utanför lederna, in mot norska gränsen. Vilda var så klart med och hon är helt slut just nu. Helt underbart har det i alla fall varit och jag har verkligen njutit av varje steg. Jag har sagt det förut men säger det igen: har ni inte upplevt fjällen till fots så gör det!

Passar på att önska Er en trevlig helg i värmen!


Första dagen bjöd på regn därför blev inte så många kort tagna.


På med huvan. Tur att kläderna är vattentäta annars hade det blivit riktigt blött!


En bit efter Norgefararleden innan vi vek av, gick vi dock.


Sen blev det finare väder!


Det är inte bara på fjällhedarna det är vackert


Blommande krypljung växer överallt.


Vilda tyckte det var väldigt spännande då hon fick se renar för första gången.


En av dagarna slog vi upp tältet intill denna lilla tjärn.


Vilda var kopplad nästan hela tiden. Men hon älskade verkligen att få rulla runt och svalka sig i snön så när inga renar syntes i närheten fick hon göra det.


Fjälldal


Jag och Vilda


Vi gick över en liten bäck och då kunde jag inte låta bli att ta ett kort på denna stenhäll.


Det var inte denna bäck, för detta är Ransarån.
 

Fjälllandskap


Nils och jag

Kommentarer

