Vacker kväll

Igår kväll gick jag en promenad med Vilda. Det var sent men jag kände att jag ville få komma ut. Under dagen hade jag bland annat plockat ihop en bukett med dagliljor, blåklint och prästkragar som jag satte i en vas på min lillebrors grav. Kanske var det det som gjorde att jag kände mig extra tankfull. Ibland kan livet vara väldigt smärtsamt, av flera olika orsaker. Och när jag känner av det så vill jag helst vara ensam. Jag behöver dessa stunder men efter ett tag känner jag att livet är en så fin gåva att jag inte kan slösa bort det genom att tycka synd om mig själv eller vara ledsen. Det finns så mycket att vara glad och lycklig över att jag väljer att fokusera på det istället. När jag kom hem så möttes jag av denna himmel och jag kunde bara inte låta bli att hämta kameran och ta ett kort. Låten som ni hittar under bilden kom jag att tänka på igår också. Den heter Goodbye av Emmylou Harris. Lyssna gärna på den om ni vill.


Kommentarer

