Liten fiskesväng

Det blev ingen dans förra helgen utan det slutade med att jag var chaufför men lika bra det 🙂 Nu i veckan har jag börjat arbeta igen och det var en tuff start på många sätt och därför har jag inte hunnit skriva så mycket. Men här är i alla fall några bilder från en fisketur jag hann med. Jag har varit på samma ställe flera gånger förut och då fått några fina harrar men denna gång drog jag bara upp abborre efter abborre, den ena mindre än den andra. Jag vet att det inte är någon riktig sport att fiska med kastspö och harr tar bättre på fluga. Men skulle jag ha tagit flugspöet så skulle jag inte fått någon fisk alls utan endast suttit fast i sly och ris…Jag hade metspöet med mig också men det var inte alls fisken intresserade av.


Ån


Bara abborrar som sagt…


Härligt att få gå på blötmyrar. Fast det är nästan synd att all mygg inte kommer med på bild. För jag tror det fanns triljoner av dem kring mig vid just detta tillfälle.


Efter ett tag och ett otal abborrar fann Vilda det bara måttligt intressant då jag fick napp.

Kommentarer

